Jobb-inlägg :)

Denna helgen har varit himla händelserik.
Kvällen hos Lina, blev sååå mycig, pratade om allt, som vanligt... gamla minnen.. har ju kännt dessa girlsen sen vi vart 6 år gammal, Lina har jag känt lite längre... våra föräldrar umgicks mycket i yngre dar!!
Ja mkt trevligt va det, och vi hade köpt fina lycktor i inflyttningspresent... SOM VI GLÖMDE HEMMA I HALLEN!!! Haha
Jag var inte hemma försen 01.30. 06.45 ringer klockan, dax för jobbet. riktigt mycket folk på banan, och väldigt slutkörd i huvet när jag kommer hem vid 16.00. Skura utemöbler, Plocka undan, Duka, Göra sallad, Plocka blommor i trädgården som bordspynt, vattna dammen, göra mig fräsch, 18.00... gästerna anländer, på pricken hann jag bli klar.
Väldigt trevligt hade vi, Fördrink i solen och sen blev det grillning och gott vin, och massa musik och prat!! Och M:s lilla kula hade vuxit... så fin!!
01.00 blev det kudden.06.45 ringde klockan igen.. upp och jobba, ingen vila här inte. Mina kollegor tyckte jag såg riktigt sliten ut idag... haha... sådär skoj att höra va!!! men men, det beror ju inte på att jag varit ute och supit ner mig, utan det beror ju på mkt JOBB, så då e det OK!! =)

ÄLSKLINGEN FYLLER ÅR IDAG!!
Så ikväll blir det kalas, på assatorps Gk, P:s pappa driver restaurangen där ett år, så vi ska ha en liten avsmaknings middag! MYS och hela familjen kommer, inte så ofta vi träffas allihop samtidigt, så det ska bli väldigt skoj.

OCH VET NI, NÄR VI KOMMER HEM IKVÄLL.... DÅ SKA JAG SOOOOOOVVVVVAAAAA, OCH VET NI??? IMORGON BITTI NÄR ALLA ERA KLOCKOR RINGER.... DÅ RINGER INTE MIN!!!!!
SOVMORGON, DET SKA JAG HA, till 10 eller något, måste jobba, men får bestämma själv  när, har mina uppgifter jag ska hinna med, så upp till mig, så jag bestämmer, att imorgon ska jag ha sovmorgon!!! så det så..

Har pysslat och pysslat, för att få ihop mitt schema för MAJ, och nu är det klart. 
ledig 1 dag, den 7maj, då ska jag bara gömma mig i en liten vrå, göra precis vad jag vill, inga krav, inget uppbokat... bara jag den dagen... gud vad jag längtar till den dagen. Längtar ierför sig till den 23april också, för det är den ända dagen jag är ledig i april. haha.. jaja, jag klagar inte, för jag trivs så mkt med mina jobb, sådan variation. ME LIKE.
Sitta eller stå eller vad man nu gör samma sak, dag ut och dag in... NEJ... sån e inte jag.. måste ha många olika jobb, så jag inte tröttnar. Och det har jag, så jag tycker det är skitskoj, rent ut sagt.
Men jag kanske inte hade jobbat såhär mkt om vi inte nyligen precis har blivit husägare... eller ierför sig, har bott snart i ett år... i juli... men det är en omställning, men jag ångrar inte en sekund av det. Vi stormtrivs.. och nu blommar trädgården och allt e så fint.

Snart ska Älsk få sin present... hoppas han gillar den!!!!

Ha en underbar söndag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0