halloj

Hej mina kära läsare. Ligger här i min säng och försöker skriva utan höger pekfinger.
Jag ska förklara...
Igår förmiddag. fixade jag till lite i trädgården, vi har så fina roser i trädgården, och jag skulle ge mig på att klippa ner en rosbuske, som finns på framsidan av huset... det gick mkt bra, tills jag tod en kvist och klippte den, och då smachade en annan kvist rätt på mitt lilla pekfinger och en tagg for rätt in under nageln på mitt pekfinger... ja jävlar vad ont det gjorde..
jag försökte få ut den, men det gick verkligen inte. Så jag bokade in en tid nere på näsets läkargrupp, avbokade mina behandlingar jag hade...(är man massör, så är man i stort behov av sitt pekfinger=) ) En sköterska tittade på det, pillade lite. och satan vad onte det gjorde, och tro mig...jag tål smärta... men detta gjorde för ont. Fick en tid hos läkaren, han insåg snabbt att han inte kunde få ut den, en anna läkare tittade, han insåg att dom fick skicka mig till hand-kirurgen på mas... sååå jag tog bilen in till malmö...akuten... som tur var så gick det väldigt snabbt tills läkaren kom, hon kikade lite, funderade... och till sist sa hon att vi måste bedöva och göra ett snitt, så det gjorde vi... två bedövningar, och det var den värsta smärtan jag varit med om.. tårarna kom... efter 20 minuter hade hon fått ut 3 småflisor, och en stor tagg på 6mm som satt i mitten av fingret.. alltså väldigt långt in... den satans lilla taggen hade gjort att det gjorde sååå ont... så nu är den borta, så skönt, men mitt pekfinger är fortfarande lika stor som min tumme... ser inte riktigt klokt ut.. haha, men ont gör det inte längre.... Jävla tagg...
Så däeföe tar det lite lång tid att skriva detta inlägg... =)

Ooooo jag har shoppat massor denna veckan, eller inte massor kanske i era ögon men massor för min lilla plånbok, och jag är så nöjd.. imorgon ska jag hämta mina skor som äntligen har kommit, jag har väntat i 5 veckor... nu är dom mina.... dom är stencoola.
kommer ni ihåg dom:
Klackskor i partymodell
snygga va!!!!!!!!!
Imorgon ska jag fortsätta i trädgården, det är så mysigt att gå och fixa.. det blir så fint. Rosenbusken ska få sig en rejäl omgång... pay back time... med handskar.

Vet ni vad, dom senaste veckorna har jag ställt klockan på senast 7.30 varje dag, vet ni hur underbart det är????
Dom flesta dagarna börjar jag 12.00... och det är så underbart att gå upp på morgonen, ta det lugnt, göra det man vill, springa en runda, städa lite, eller bara va... jag älskar det, och jag ska försöka att fortsätta med det. Prova det... ni kommer att älska det. Nu är jag ju morgon människa ändå, därför är det kanske lättare... men så tidigt har jag aldrig gått upp innan när jag har börjar så sent...

Jag har försökt att ladda upp mina bilder från min mobil, men det går inte så bra, ska klura lite till på det i morgon...så ha tålamod.

Pussar på er..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0