Blomma

Blommor ger en sådan effekt på en person, det är inte bara en blomma, det är en omtanke, en fin handling, man gör en annan människa varm innombords... man blir lycklig.

En blomma -  Det enda jag behöver är dig
Två blommor -  Res bort med mig
Tre blommor -  Kommer vi att ses igen
Fyra blommor -  Jag ser upp till dig
Fem blommor -  Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor -  Kan jag lita på dig?
Sju blommor -  Jag älskar dig
Åtta blommor -  Jag är dig trogen
Nio blommor -  Du är den enda jag vill ha
Tio blommor -  Vill du gifta dig med mig?




Man ska vara försiktig med att ge bort vita blommor. Det kan vara nedstämmande för den person som får en bukett med enbart vita blommor då det ofta används för begravning. Försök att vara säker på att den du ger vita blommor inte accocierar dem med just begravning. Är det en begraving så är det förstås självklart.

Kommer du hem till personen du vill ge blommorna till så ska du alltid ha tagit bort omslagspapperet! Det är mycket finare gest att ge bort blommorna om de syns på en gång och inte inslagna. Ger du däremot bort dem när personen är t.ex. ute på stan eller liknande så ska dem ha omslagspapperet kvar. För att denne ska kunna ta hem dem utan att skada blommorna.

Ger du blommor till en som är inskriven på sjukhus, tänk på att ge bort blommor som inte doftar allt för mycket.


Nu ska jag umgås med mamms och papps.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0