Underbara dag

Godmorgon alla... Snart är det dags för kiropraktorn.. ska bli skönt, sen direkt till jobbet 11.45 -21.00.. sen om jag hinner e det dax för kranstillverkning... jag hoppas jag hinner vara med.

Fick Mail från ann, värden imorgon:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej,

Här kommer midsommaraftons meny:

Diverse inlagda sillar från "huddorna", matjesill, dillkokt nypotatis, gräslök, gräddfil, ägghalvor, varmrökt lax med hemlagad sauce verte, kakbodens danska rågbröd, bregott samt västerbottenost.

Jordgubbar med vispgrädde alt kaffegrädde

Öl, cider o snaps

Senare grillar vi korv med bröd alternativt potatissallad om vi årkar göra den av resterna från lunchen.

Jag har som ambition att baka "Red velvet cake med jordgubbar" - en tårta.

Kaffe o avec

Rött o vitt att slaska i sig under kvällens lopp (Björns bidrag).

Johanssons:

5 kg nypotatis
2 bunt dill
4 bunt gräslök
2 liter gräddfil
2,5 liter vispgrädde
1 liter kaffegrädde
1 pkt bregott
Lite snapsdrattar
10 - 12 ägg

Stångklädningen börjar 13.00 och dansen ca 14.00 - Stora Hammars Mölla, egen liten picknick tas med.

Har jag glömt något? Snapsvisor om någon har sådana liggandes i datorn för utskrift.

Puss o välkomna
Ann
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MYYYYSSSS!!!!!

Hinner inte skriva mer nu. En låt får ni, av en av mina absoluta favoriter. Kan bara ligga i timmar och lyssna på henne och hennes låtar. Fantstisk röst.



Jag hoppas ni får en underbar dag!!

PUSS & KRAM
Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0