Midsommardröm

Ligger i soffan och har precis ändrat bloggutseende.. vad tycks??

Jag har precis kommit hem från jobb 2 idag..riktigt iriterrande var det när jag skulle sätta på tv:n och bara ha en myskväll själv, och inser att Tv:n funkar inte... det står att man ska kontrollera antennen, men vad tusan, sånt kan ju inte jag. Jag får väll ta och lära mig det också, en annan dag!
Jag har verkligen trott hela dagen att det är midsommar i morgon, inte att det är midsommar i morgon, utan att det är torsdag idag.. så skum känsla. Jag har verkligen planerat efter att det är midsommarafton i morgon. haha, men nu är midsommarklänningen köpt iallafall, och en mysig lunch med mamma blev det också! mysig dag helt enkelt,

Jag längtar så mycket till fredag, sådana högtider älskar jag, och framförallt midsommar. Allt som har med midsommarafton att göra är så romantiskt på något sätt. Man tar med sin packade picnik ner till midsommarstången på gröna ängen, och dansar och drickar lite vitt vin, och man är så fin i sin midsommarkrans och vita oskuldsfulla klänning när man springer i det gröna gräset helt barfota. Efter det cyklar man hem till goda vänner, då alla har fått olika uppgifter , någon tar med jordgubbar, någon tar med sillen och någon nypotatisen, allt har delats upp. Flickorna klär midsommarstången, sen kommer pojkarna och reser den och sen är det mat, snaps och glada visor. Efter det dansar alla runt midsommarstången och leker lekar. Man umgås hela dagen och förhoppningsvis lyser solen på oss, och man tänker inte på någonting annat än just den dagen, hur mycket man tycker om den dagen.
Jag är lite besviken för jag inte kan vara med och plocka blommorna och göra kransarna imorgonkväll, jobbar nämligen hela kvällen, men OM jag har tur så kanske det inte är så mycket att göra i restaurangen så vi kan gå hem lite tidigare. Det hade varit jättebra tycker jag, kan vi inte hoppas på det, så att jag kan göra min fina krans.
Iår ska jag inte ha en vanlig krans, det har jag alltid haft varje år, utan i år ska jag ha en halv slinga i håret som fäst i en tjock fläta på sidan, jag har ju fått så långt hår.
Mmmmm jag myser av bara tanken på midsommarafton.
Jag är en liten tjej som älskar traditioner, och jag skulle aldrig hoppa över någon.


Jag, midsommar -08 i min egengjorda krans

Den traditionella platsen för dans runt midsommarstången -  "Möllan"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Imorgon ringer klockan. Dax för kiropraktorn, det behövs verkligen. Det var alldeles för längesen nu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag tycker att det är dax för en frågestund nu.
Så ställ vilka frågor ni vill, vad undrar ni, är det något ni vill veta?? Just shoooot

Ha en fin natt.
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0