Gäster

Hej alla..
igår blev en låååång dag, men duktig va jag.
Farmor knackade på dörren kl 8.30... och vi började med trådgården.
Kl. 10.00 hade jag en behandling och sen tillbaka hem och fixa med farmor till kl. 14.30... och sen fick farmor lite massage.. Det blev sååå himla fint runt vårt hus... vi är inte riktigt klara, men allt man ser från gatan e superfint...=) STOLT!!!
16.00 började jobbet... alla som skulle fira valborg kom och åt, och det var många, och skoj va det... bålet började kl.20.00 och som tur va så såg även jag lite av det, man såg det från restaurangen... så lite vår-känsla fick man allt.. och herregud vilket underbart väder det blev,... DET va längesen vi hade det så på valborg.. tihi...kanske blir en kanonsommar. Hoppas..
Jag slutade inte försen kl. 22.30.. så när jag kom hem, satt Älsk och väntade på mig med en film, det var allt vi orkade med.
Idag har vi tagit en långpromenad, först till graven, sen till farmor och sen till mamma och pappa... mysigt, vi kom nyss hem från ica och ska om 45 minuter ha gäster... =) men allt e preppat för en god middag... Först: Mousserande med jordgubbar (flickorna), Dry martini med kex och tapenade(killarna), sen till middag blir det, Grillad lax, inbakad i folié med persilja, dill, smör och salt, med nypot, romsås, hollandaise, och gröna sparris, efterrätt, kaffe, avec, farmors bullar!!!! Dom är bara bäst dom bullarna... haha har redan ätit två idag!! tihi. Mums.
mamma och pappa bara skakade på huvudet när dom insåg hur lite tid vi hade kvar innan gästerna kom... men jag och P är ett bra team.. så att vi tom kan ta en lite paus innan folket kommer... han ligger och vilar i sovrummet  och jag bloggar lite.
Nä ni.. nu väntar ombyte och ett glas mousserande med Jordgubbar.

Ha en fin första maj och demostrera på..

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0