Min namnsdag

Idag har jag namnsdag... det fina namnet Caroline =)

Historik och betydelse

Karolin eller Carolina är ett kvinnonamn, en femininform av latinska mansnamnet Carolus som kommer från det fornnordiska Karl som betyder karl eller fri man. Caroline i sig själv betyder "fri kvinna"

Namnet har använts i Sverige sedan slutet av 1600-talet. I slutet av 1800-talet var Karolina ett modenamn.
Numera är Caroline en vanligare form än Karolina. Den 31 december 2005 fanns det totalt 36 078 personer i Sverige med namnet Karolina/Carolina, varav 10 932 med det som tilltalsnamn/förstanamn.
År 2003 fick 533 flickor namnet, varav 82 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.

Sitter i soffan och väntar på att min mat i ugnen ska bli klar... lax med grönsaker... IGEN... men jag älskar lax och det är såååå lätt att göra...
Jag har verkligen haft en riktigt avslappnande dag i solen, jag behövde verkligen det, för dom sensate dagarna har jag varit väldigt trött, somnat överallt... ovanligt trött..känner mig ganska trött fortfarande men jag hoppas att jag är utvilad till imorgon, då e det jobb igen och sen ska vi fira fina Linda. Det ska bli jätteskoj att träffa alla tjejerna igen.

Som jag nämnt tidigare så har jag ju börjat min lilla diet.. det går riktigt bra faktiskt, trivs väldigt bra med den, men det är med största sannolikhet att det är därför jag är så trött, men jag hoppas att det blir bättre med det.
Iallafall 2 kg lättare på en vecka... jag är glad.. =) Kommer snart en plattå då man kommer stå still ett tag men det får man ta och sen kör man igen. Får se när det kommer bara.
Jag ska ju vara sååå fin på våra bröllop vi ska på i sommar 2 måndare till det första... så jag ska nog hinna tills dess. =)
Jag har tittat på en del klänningar som jag ev ska ha på bröllopen, och som tur e kan jag ju ha samma klänning pga att det är helt olika kretser.. !! BILLIGARE!

Det blev ingen Eddie Izzard i December... biljetterna kostar runt 700-800 kr, och jag som inte är en rysare på engelska har himla svårt för att höra vad han säger... han pratar väldigt otydligt. Så det hoppade vi över.

Nu tror jag att min mat är klar.
MUMS


Kommentarer
Postat av: hej

Hur följer du din diet? Alltså vad får du lova att äta och inte äta?

2009-05-21 @ 14:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0